Denna webbplats använder cookies för full funktionalitet. Mer info. Besöker du oss i en webbläsare som stödjer detta accepterar du vår användning av cookies.

Varukorg

0 Produkter

Din varukorg

Totalt:  0,00 kr

Varukorgen är tom.

×

Welcome to Improove Magento Boilerplate

 

Handla

För att genomföra ett köp på Tylös E-handel ska följande genomföras:

1. Välj varor – Varor väljs i webshopen och läggs i kundvagnen.
2. När du har valt varor går du till kassan genom att klicka på knappen till kassan.
3. Skapa konto - Skapa ett nytt användarkonto för att fortsätta din betalning. Fyll i alla uppgifter och därefter gå till kassan igen. Om du handlat på Tylös E-handel tidigare kan du logga in för att få vissa uppgifter ifyllda automatiskt. Det mobiltelefonnummer du anger kommer att användas vid avisering av godset. Se över så att alla uppgifter är korrekta. Läs och acceptera våra köpvillkor och bekräfta ordern. Du accepterar samtidigt att du tagit del av information gällande restorder och slutsålda varor. . Ange dina kortsuppgifter och betalningen registreras.
4. Du får regelbundna e-mail för att ha möjlighet att följa din beställning.

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Tylö AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen.

Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Tylö AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Tylö AB förbehåller sig rätten att neka en order. Tylö AB ingår endast avtal med myndig person.

Vi reserverar oss för slutförsäljning och kan komma att annullera din order om det är slut på lager. På Tylös E-handel säljs endast utvalda varor från Tylös sortiment.

Priser
Priserna som anges är alltid inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Betalning

SveaWebPay Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder SveaWebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: samtliga VISA och Mastercard anslutna kort. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

SveaWebPay Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av TYLÖ AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

SveaWebPay Delbetala
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Garantivillkor

Materialgaranti
5-års materialgaranti för hela sortimentet förutom tillbehörsprodukter. Garantitiden räknas från inköpsdatum som skall styrkas med kvitto. Garantin gäller endast inom Sverige och förutsätter att produkten har installerats och endast använts förprivat bruk på ett ändamålsenligt sätt och enligt Tylös skriftliga anvisningar.

Elinstallationer ska vara gjorda av behörig elektriker. Garantin omfattar inte fel som uppkommit av olyckshändelse, åverkan eller obehörigt ingrepp. Materialgarantin innebär att Tylö AB ersätter felaktig del ellerkomponent med felfri dito. Kunden svarar för alla omkostnader, om inte konsumentköplagen är applicerbar.

Övriga villkor
Har ni beställt fel vara gör Tylö ett avdrag på 25 % på varansnettopris. Ni står även för returfrakt. Har Tylö skickat fel vara får ni naturligtvis inget avdrag på varan (om punkterna enligt ovan följs). Tylö står även för returfrakt och skickar ny vara utan fraktkostnad.

Ångerrätt & Reklamationsvillkor

Ångerrätt Konsument
För privatpersoner tillämpar Tylö AB Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Distansavtalslagen innehåller dock ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Tylö AB uppmärksammar härmed Kunden att enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 4 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

Ångerrätt gäller 14 dagar från mottagandet av varan och endast privatpersoner.

Returer
Vid åberopande av ångerrätt gäller följande:
Meddela Tylös kundservice per telefon (035-299 00 00) för att rekvirera en retursedel inom 14 dagar och returnera beställningen inom 30 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den.

Ni har som kund rättighet att undersöka varan som ni har tagit emot innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Vi ber er att returnera varan i originalförpackning eller en likvärdig sådan. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan Tylö AB och kunden.

Vår returadress:
Vid retur av vara ange på paketet referens till ordernumret.
Tylö AB
Svarvaregatan 6
30250 Halmstad

Reklamationsrätt
För privatpersoner tillämpar Tylö AB Konsumentköplagen. Lagenlig reklamationsrätt gäller enligt vilken du som köpare har tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på varan. Kom ihåg att spara kvittot då den fungerar som inköpsbevis. Kontakta alltid Tylös kundservice för att erhålla en retursedel.

Monterings- och Skötselanvisningar
Du måste ha följt produktens monterings- och skötselanvisningar samt gällande regler för att kunna utnyttja garantin. Monterings- och Skötselanvisningar hittar du i produktförpackningen eller på hemsidan www.tylo.se. Monteringen måste vara fackmannamässigt utförd.

Allmänna reklamationsregler Tylös E-handel
Om köparen visar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende, förbinder sig Tylö AB att i första hand byta ut sådant gods eller i andra hand kreditera köparen med motsvarande fakturabelopp, under förutsättning att felaktigt gods returneras till säljaren. Det åligger köparen att returnera det felaktiga godset till Tylö AB. Vid reklamation av skadad vara står Tylö AB för eventuella returfrakter. Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Några andra anspråk på ersättning än fel på produkten beaktas inte. Reklamation av dolda fel eller skador skall göras av köparen före montering av produkten och inom skälig tid från mottagandet av leverans. Köparen har ingen rätt att reklamera synliga skador på redan monterade produkter. Vid synliga eller dolda skador behöver vi, om möjlighet finns, fotodokumentation på skadan.

Reklamationsfrågor anmäls till Tylö AB.

Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta vår kundservice så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. Felplockade varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans.

Leveransvillkor

Efter beställning är gjord skickas inom 30 minuter en orderbekräftelse som anger när ordern är beräknad att levereras hem till dig. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt datum. Du som kund kommer att bli uppringd av transportföretaget Schenker innan leverans och då få närmare information om leveransdag och tid.

Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Fraktfritt gäller beställningar för 5.000 SEK eller högre. För beställningar under 5.000 SEK tillkommer en fraktavgift på 195 SEK.

Hemleverans
Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Leveransen sker till trottoar eller tomtgräns, inbärning ingår inte. Transportören aviserar alltid er via sms eller e-post innan leverans för att bestämma leveransdag.
Leverans till öar
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Till Gotland sker ordinarie biltransport enligt de fraktvillkor som gäller för produkten.

Utanför Sverige
Tylös E-handel levererar och administrerar enbart order inom Sverige.

Leveranstid
Utlastning från Tylö AB sker inom 2 dagar efter att din beställning är genomförd. Tylö AB har som mål att leverera inom 2-3 dagar från det att beställningen mottagits. Leveranstiden kan variera beroende på val av vara. I de fall leveranstiden som anges på din leveransbekräftelse inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Vid order lagd efter klockan 16:00 på fredag eller vid storhelger sker utlastning av varan först på måndagen eller närmaste helgfri dag. Vi reserverar oss för att avvikelser i leveranstiden kan förekomma i samband med storhelg.

Transportrisk
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står transportören för via Tylö AB. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera detta på fraktsedeln innan leveransen kvitteras, och därefter kontakta vår kundservice för ny order. Om speditören inte tar på sig skadeansvar, skall du snarast kontakta vår kundservice. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts inom 2 månader från mottagandet. Vi rekommenderar dig till att avemballera och kontrollera ditt gods vid ankomst. Vid retur av ångrat köp från kund, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.


Ej mottagen order
Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut.

Säkerhet och Friskrivning

Force Majeure
Tylö AB anser sig vara befriade från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet som beskrivs nedan. Detta gäller även om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Tvist Konsument
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Sekretess och säkerhet
I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer. Detta innebär att du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

PUL & anti-Spam policy/Cookies
Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du klickar på beställ på vår webshop eller när du anmäler dig som kund på Tylös E-handel godkänner du att Tylö AB lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning.

Du har rätt att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. För att lämna ut uppgifter krävs enligt personuppgiftslagen att du sänder in en undertecknad begäran till:

Tylö AB
Svarvaregatan 6
302 50 Halmstad, Sverige


Endast Tylö AB har tillgång till dina uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt godkännande, med undantag från rättsliga ärenden.

Cookies
På webshop.tylo.se används cookies. Dina personliga uppgifter lagras inte i cookies. Accepterar man inte cookies i sin webbläsare så kommer mycket av funktionaliteten på sidorna inte att fungera. Detta eftersom webbplatsen kommer tycka att det är en helt ny besökare för varje sidladdning!

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

Kort om Cookies
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

* att webbplatsen innehåller cookies
* vad dessa cookies används till
* hur cookies kan undvikas


Vi använder oss av sessions cookies för att rent tekniskt hålla reda på vad en användare gör på sidan, inloggning, lagt något i varukorgen osv. Kort beskrivet så fungerar det så här: All information som skall stanna kvar mellan två sidladdningar måste på något sätt knytas till en viss användare. Detta görs genom att en unik nyckel lagras i en användarens webbläsare. När användaren laddar en ny sida så skickas nyckeln med till sidan och vi kan på så sätt komma fram till om användaren är inloggad och om denne har lagt något i varukorgen m.m.

Logstatistik
Tylö AB använder logstatistik. Statistiken används till att ge en inblick i antal besökare på siten.

Remarketing
Tylös E-handel använder sig av Remarketing med Google analytics för att annonsera på nätet. Kortfattat innebär Remarketing cookie detta:
Samlar information, optimerar och visar annonser baserat på hur besökaren har navigerat och klickat på Tylös E-handel.

Serviceställen

Utbildning
Tylö har i över 60 år utvecklat och innoverat bastuvärlden. Det mesta av den kunskap och erfarenhet vi samlat på oss under åren har koncentrerats i vårt produktsortiment, men vi har också lärt oss andra saker som vi också tror att alla bastuanvändare kan dra nytta av. All denna kunskap för vi vidare ut till våra servicebutiker genom utbildningar, informationsmaterial och personliga möten.

Alla Tylös servicebutiker har stort kunnande inom bastu och ångbad och de har även genomgått skräddarsydda utbildningar, individuellt anpassade utefter butikens behov. Det är viktigt att du som kund får bästa möjliga service och därför utbildar vi våra servicebutiker årligen.

En servicebutik åtar sig till:

- Utbildning - Delta i Tylös skräddarsydda utbildningsprogram. Individuellt anpassad till respektive kunds behov.
- En ansvarig med huvudansvar får Tylö´s produkter. Denna person ska ha genomgått en utav Tylö´s grundutbildningar.
- Utställning - Varje servicebutik har en utställning i butik där basturum, bastuaggregat och bastutillbehör visas.
- Varje servicebutik har en grundläggande teknisk kunskap om hur Tylös produkter ska installeras.

Syftet med servicebutikerna är att underlätta för dig som slutkund. Butikerna ska bla. besvara tekniska frågor och produktfrågor.